Handelsbetingelser

lEGAL-NOTICE.png

Betingelser gemmes oftest væk eller skrives med småt. Men betingelserne er til for at beskytte dig som forbruger og vores handelsbetingelser er lavet for at yde dig den bedste service. Disse handelsbetingelser gælder for alle handler gennemført hos Mochi Copenhagen. Dvs. når du bruger vores hjemmeside eller placerer en ordre hos os, så accepterer du de beskrevne vilkår og betingelser. Sørg for at læse vilkårene og betingelserne inden du afgiver din ordre. Er du i tvivl, er du altid velkommen til at kontakte os.

Generelle oplysninger

Mochi Copenhagen

Enkeltmandsvirksomhed

CVR-nr. 37152390

Bjelkes Allé 12, 1. 4.2200 København N

Tlf.: 50568553

E-mailadresse info@mochi.dk

Betaling

Vi tilbyder som udgangspunkt følgende betalingsmetoder: Dankort/VISA-Dankort, Visa Elektron, Maestro, Mastercard og Paypal.

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.

Det er sikkert at handle med kreditkort og PayPal på vores webshops. Kreditkortoplysningerne overføres i krypteret form med SSL (Secure Sockets Layer). Krypteringsteknikken har en høj sikkerhedsstandard. Det betyder at information sendes via en sikker forbindelse, og at dine kortoplysninger ikke kan læses af udenforstående. Det er altså kun BAMBORA, der kan læse din data. Hverken Mochi Copenhagen eller andre har mulighed for at læse data. Derudover benytter vi ePay som betalingsgateway, der er certificeret efter PCI-standarden.

Levering

Mochi Copenhagen leverer typisk fra dag til dag for ordre afgivet inden kl. 13. I forbindelse med helligdage, udsalgsstart og lign. kan der dog forekomme en leveringstid på 2-3 hverdage fra at du har modtaget din ordrebekraeftelse. Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos leverandører.

Brugt Moms

Mochi Copenhagen anvender brugt moms. Varerne på denne side sælges efter reglerne for brugt moms, hvilke i princippet kun betyder for dig, at du, som køber, ikke kan fradrage købsmomsen.

Fortrydelsesret

Du har som forbruger 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare, eller får den sidste vare i fysisk besiddelse, når det drejer sig om en aftale om flere forskellige varer, som er bestilt i én ordre, og som leveres enkeltvis.

Du skal inden 14 dage fra modtagelse give os meddelelse om, at du ønsker at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives ved at sende en mail herom på info@mochi.dk, hvorefter vi sender dig nærmere instruktioner angående returnering / ombytning.

Du kan ikke fortryde ved blot at nægte modtagelse af varen uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.

Du skal sende din ordre retur til os uden unødig forsinkelse, og senest 14 dage efter du har meddelt os, at du ønsker at fortryde dit køb.

Vi betaler returportoen, hvis adressen er i Danmark.

Make a free return shipping label here

Du bærer risikoen for varen fra tidspunktet for varens levering.

Du hæfter kun for eventuel forringelse af varens værdi, som skyldes anden håndtering, end hvad der er nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer på. Du kan med andre ord prøve varen på samme måde, som hvis du prøvede den i en fysisk butik, men du må ikke tage den i egentlig brug.

Hvis varen er prøvet udover hvad der er beskrevet ovenfor, betragter vi den som brugt, hvilket betyder, at du ved fortrydelse af købet kun får en del eller intet af købsbeløbet retur, afhængig af varens handelsmæssige værdi.

Vi kan tilbageholde tilbagebetalingen, indtil vi har modtaget varen retur, med mindre du inden da har fremlagt dokumentation for at have returneret den.

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Reklamationsret

Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.

Når du handler hos os som forbruger, har du 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation. Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at manglen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

Erreklamationenberettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage, og husk at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Når du returnerer varen, bedes du beskrive problemet så detaljeret som muligt. (Beskriv eventuelle særlige procedurer, som kunden kan følge.)

Vi modtager hverken pakker uden omdeling eller pakker sendt pr. efterkrav.

Persondatapolitik/ Fortrolighedspolitik

For at du kan indgå aftale med os, har vi brug for følgende oplysninger: Navn, adresse, tlf.nr. og e-mailadresse.

Vi foretager registreringen af dine personoplysninger med det formål at kunne levere varen til dig.

Personoplysningerne registreres hos (indsæt virksomhedens juridiske navn) og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.

Som registreret hos Mochi Copenhagen, har du altid ret til at gøre indsigelse mod registreringen. Du har også ret til indsigt i hvilke oplysninger, der er registreret om dig. Disse rettigheder har du efter persondataloven og henvendelse i forbindelse hermed rettes til: (indsæt e-mailadresse).

Cookies

Ved at benytte Mochi Copenhagen accepterer du, at vi bruger cookies. En cookie er en datafil, som vi lægger på din computer for at kunne holde styr på, hvad der sker under dit besøg og for at kunne genkende computeren. En cookie er ikke et program og indeholder ikke virus.

Ansvar

Mochi Copenhagen er ikke ansvarlig for nogen som helst skade på dig, med undtagelse af de tilfælde, hvor virksomhedens ansvarsforsikring gælder, og hvor det forudsættes at forsikringsgiver godkender at udbetaling kan finde sted. Udover disse tilfælde er ansvaret gennemgående begrænset til højst det beløb, der udgør indkøbsprisen for den/de aktuelle vare/varer. Mochi Copenhagener aldrig ansvarlig for følgeskader.

Force majeure

Som følge af force majeure ophører Mochi Copenhagen forpligtelser. Er perioden under force majeure længere end 2 måneder, har såvel du som Mochi Copenhagen ret til at ophæve aftalen uden at der i sådanne tilfælde findes nogen gæld at betale til skadevolder. Med force majeure menes blandt andet strejker, sygdom hos personalet, transportforstyrrelser samt import-/eksportforbud uanset om dette forekommer hos virksomheden eller virksomhedens leverandører.

Farver

De aktuelle farver, du ser på varerne hos Mochi Copenhagen afhænger af din indstillingerne på din computer. Derfor kan vi ikke garantere at din skærm viser den akkurate farve som varen har ved levering. Vi bestræber os dog på tydeligt og klart at gengive farve, snit og materiale under hver vare.

Ophavsret

Alt indhold på Mochi Copenhagen, herunder tekster, billeder m.m. er beskyttet af ophavsretsloven. Kopiering eller anden udnyttelse af indholdet på Mochi Copenhagen må udelukkende ske efter skriftlig tilladelse. Uautoriseret brug af indholdet på Mochi Copenhagenvil føre til retsforfølgelse.

Oplysning om klagemuligheder

Vi håber du vil tage fat i Mochi Copenhagen først, og se om vi ikke kan finde en løsning, såfremt du har noget at klage over.

Du kan klage til Center for Klageløsning via www.forbrug.dk

EU-Kommissionens online klageportal kan også anvendes ved indgivelse af en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruger med bopæl i et andet EU-land. Klage indgives her - http://ec.europa.eu/odr. Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mail adresse info@mochi.dk